Molt bona nit a tothom, ens retrobem de nou a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el nostre programa avui i cada setmana que el fem. O sigui que “Un petó Cifu”. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, realitza i presenta aquest programa, i com sempre amb les novetats dels nostres músics.

Doncs hi tornem amb un programa amb novetats i aquesta vegada amb projectes enviats a casa via internet, car així som de moderns nosaltres, com tots vosaltres. De fet tindreu la primícia d’escoltar un disc que encara no ha sortit físicament, el de la cantant Viktorija Pilatovic, que sortirà aquest maig. Un seu segon treball anomenat “Stories” és el que podreu escoltar per començar el programa. Després tenim un altre projecte que encara no ha vist la llum, el del pianista Juanjo Fernández anomenat “Radament”, del qual li vam posar un seu anterior projecte a quintet. Seguirem amb un altre disc que ben aviat sortirà per Fresh Sound World Jazz i aquest és el del guitarrista argentí Guido di Blasi el qual ha fet un treball de recerca de la música del seu país embolcallada pel Jazz i derivats, disc que es du “New Tango Projecte”. Acabarem el programa amb una recopilació de temes encabits en el Smooth Jazz del gran guitarrista valencià Ximo Tébar, disc que em va donar en mà quan va venir al Jamboree amb la OJO Taller de Músics i  David Pastor.

Recordeu que podeu trobar el millor del jazz que es fa a casa nostra entrant a la web de Quadrant Produccions www.quadrantproduccions.es, allà tindreu la possibilitat d’adquirir els discos que vulgueu i veure tot el catàleg d’aquesta editorial del Lleida dirigida pel Josep Ramon Jové, des d’aquí una forta abraçada.

Doncs comencem ja amb el projecte d’aquesta cantant lituana que va estudiar piano i va desenvolupar una inicial carrera amb aquest instrument per després dedicar-se a cantar i a més a més estudiant Jazz i ja veureu què bé ho fa...


“STORIES”
Viktorija Pilatovic

Editat per SEDAJAZZ i Inner Circle Music
Enregistrat per Vicente Sabater als Millenia Studios, València.
Mesclat per Ian Kagey i masteritzat per Pablo Schuller
Produït per Viktorija Pilatovic

Viktorija Pilatovic, veu, composicions i arranjaments
Alberto Palau, piano
Ales Cesarini, contrabaix
Mariano Steimberg, bateria
I la col·laboració de:
Perico Sambeat, saxo alto #4 i 6
Israel Sandoval, guitarra, #3 i 8

Us haig de dir que la mateixa Viktorija em va fer saber que estava a punt de sortir el seu disc i que si el voldria promocionar al programa quan sortís. Li vaig dir que si me l’enviava via internet me’l  podria escoltar i posar-li-ho abans. Ja vegeu que així ha estat. Esteu a punt d’escoltar en primícia en un programa de Ràdio un disc que encara no ha sortit al mercat, físicament. I avui això ens tornarà a passar més endavant. Bé, doncs després d’escoltar-lo i agradar-me força, vaig buscar-li uns bons acompanyants per fer d’aquest un programa rodó. Comencem doncs amb la música d’aquesta dona, cantant i pianista, professora al Breklee College de València com també ho és l’amic Mariano Steimberg. Escoltem el tema on hi col·labora l’Israel Sandoval a la guitarra, anomenat...

8.- Every Home         (V. P.)             5m58s

Doncs ja vegeu de quina manera ens hem situat en la seva música, elaborada sí, però amb molt de gust i magnífica entonació. Una veu molt maca la de Viktorija i que ben aviat la farem nostra oblidant que és la primera vegada que la escoltem. Un tema magnífic per començar, amb uns bons arranjaments i so de la guitarra de Sandoval. Tema gens fàcil de cantar i que ella broda amb facilitat també amb el “scat” que fa a duet amb el guitarrista, tot això encabit en la pròpia melodia, elaborada com hem dit. El magnífic solo del guitarrista ens situa en una mena de riff per a lluïment de Mariano encarant el final amb la mateixa delicadesa.

Viktorija va néixer el 12 de març el 1989 a Klaipeda, Lituània. Als 6 anys va començar a tocar el piano clàssic, guanyant molts concursos Carl Czerny de piano. Al llarg de la seva infància, va participar en molts conjunts musicals de nens a tot el país. El 2007, va començar els seus estudis de Llicenciatura en Jazz Vocal en l'Acadèmia Lituana de Música i Teatre. Des de llavors, ha participat en diversos concursos de jazz, com el Concurs Internacional de Cant Jazz a 2008, 2009 i 2010, guanyant el 1r premi 'Jazz Fountain 2008'. El 2009, Viktorija va ser convidada a participar en el "Klaipeda’s Sea Festival", apareixent a “The Tall Ships’ Races” on ella va cantar amb la Big Band Nacional rebent la cobertura en viu de la televisió i la ràdio nacional de Lituània.

Seguim amb un altre tema preciós, ara amb una mica més de tempo, en el primer tall del disc, l’anomenat....

1.- Rising Sun           (V. P.)             4m01s

Un tema que parla de l’encanteri de la sortida del sol. El tempo marcat suaument per contrabaix i bateria sempre modulat per la melodia del tema i cantada per ella. Alberto Palau a qui també vam escoltar la setmana passada encabit en el projecte de Ramon Cardo, ens torna a mostrar la seva precisió i delicada pulsió en un curtet solo però executat magistralment. El riff recurrent del contrabaix, melòdic  i rítmic em semblen el motiu principal del tema a partir del qual s’hagi desenvolupat aquest.

El 2010, Viktorija es va traslladar als Països Baixos per continuar els seus estudis de jazz al “Prins Claus Conservatorium”. Aquí el seu estil va evolucionar des del jazz tradicional fins al jazz contemporani, fusionant diversos estils i colors. Viktorija va prendre lliçons de J. D. Walter, Ralph Peterson, Alex Sipiagin, David Berkman, Don Braden, Jeff Cascaro, Joris Teepe, Freddie Bryant, Gene Jackson i Robin Eubanks amb els quals també ha col·laborat en diversos projectes.


I continuem amb una altra preciosa cançó d’aquesta magnífica músic, amb l’anomenat...

2.- New 2       (V. P.)             6m13s

I quina entrada més impressionant on el concepte rítmic trencat te tota la força i també sembla la mare dels ous, entremig però la dolça veu de Viktorija  Moments de “scat” a duet, doblant-se ella mateixa, per després deixar pas al solo del jove pianista Palau en un altre tema on el veiem lluir-se a gran nivell i on identifiquem clarament la seva autora. Al final, la melodia bellament interpretada i cantada per aquesta magnífica cantant que ben aviat podrem veure en un concert que farà a Rubí acompanyant a l’Enrique Heredia i potser també a Michelle Faber i Curro Gálvez. Ja us n’informaré de la data.

El 2011, Viktorija va guanyar el 3r premi en el “Nederland Jazz Vocalisten Concours” per el seu arranjament completament original del conegut estàndard "My Favorite Things", que oferí una línia sòlida de baixos, harmonies modals i compassos senars. L'espectacle va ser transmès a Ràdio 6 The Netherlands. Ella ara té dues llicenciatures, una del Prins Claus Conservatorium i una altra  de l'Acadèmia Lituana de Música i Teatre i un Màster en Música, Contemporary Performance Studio al Berklee College of Music, Campus de València.

Bé, i nosaltres acabem aquest projecte tan particular i personal, per la veu i per les composicions, i ho farem amb un dels temes on hi participa el gran Perico Sambeat per altra banda gran amic d’ella. El tema en qüestió és l’anomenat..

4.- Conviction            (V. P.)             5m30s

I de quina manera ha començat Perico el tema, amb una força que tornarà en els solos però que ha deixat pas a la veu magnífica de Viktorija. Els canvis rítmics semblen ser la mare dels ous de les composicions de la cantant i compositora. Aquí hem pogut escoltar el “Rhodes” de l’Albert Palau i comprovat  de quina manera i gust el toca, amb una sonoritat que ens situa als anys 70s i el jazz-fussió amb Chick Corea, Keith Jarret etc...Perico Sambeat ens mostra el perquè és un dels altos més considerats del país. Melodia i tècnica van de la mà en aquest músic de tan llarga trajectòria, a la vegada que la creativitat i bon gust interpretatiu. El piano de Palau sona ja ben bé al final en un tema que sembla que quedi penjat, com si la cadència d’acords quedés truncada.

Finalment dir-vos que a Viktorija la vam veure en la celebració dels 25 anys de Contrabaix a l’Auditori de Viladecans amb la “Big Band de Perico Sambeat com a única veu solista de la banda amb qui va enregistrar el disc “Voces”. Que té un Master en Música a la Berklee College of Music de Boston, que ha impartit cursos al Berklee d’Equador, seminaris diversos amb SedaJazz i amb la Global Music Network de Londres...i que ha col·laborat amb artistes com Victor Wooten etc, etc...

Doncs nosaltres deixem el projecte de Viktorija Pilatovic tot i recordant-vos que sortirà aquest mateix mes en format físic i que si el voleu adquirir podreu fer-ho entrant al seu web i seguim amb més música....

Abans però dir vos què si entreu al web de Temps Record: https://tempsrecord.cat/ hi trobareu tot el seu extens i divers catàleg. Aquesta és també una editorial de casa nostra amb un ampli ventall d’estils des de Bandes Sonores, a Blues, Boleros i evidentment Jazz, passant pel Flamenc i la Fusió. O sigui que agrair-li al Josep Roig el seu suport i des d’aquí una forta abraçada.

La proposta següent també me la va fer arribar per internet el seu autor Juanjo Fernández pianista. D’aquest músic del nord d’espanya ja li vam posar un projecte en formació de quintet editat per Quadrant Produccions i anomenat “FrozenFrame” en el programa 252 de la setena temporada. Aquesta proposta és més nua i despullada amb només piano i bateria, formació aquesta força estranya i que Juanjo ens ha volgut mostrar, o sigui que som-hi.


“RADAMENT”
Juanjo Fernández & Giorgio Fausto Menossi

Autoeditat
Enregistrat el 5 de setembre de 2016 per Alberto Pérez als Sol de Sants Studios.
Mesclat per Giorgio Fausto Menossi
Masteritzat per Giuliano Gius Cobelli al Taakstudio
Produït per Radament

Juanjo Fernández, piano i composicions
Giorgio Fausto Menossi, bateria

Doncs farem un canvi estilístic endinsant-nos en la música d’aquest músic un tant iconoclasta i on ens presenta la seva concepció en un format ben atípic, el de piano i bateria, amb unes composicions on la comunió de la música clàssica amb la contemporània i el jazz és evident en alguns temes...som-hi doncs amb el primer a ritme de 5x4 on us recomano comptar 123 12, 123 12,  en el tema anomenat...

2.- Bebelle                 (J. F.)              4m17s

Doncs ja vegeu i quina bellesa hi ha encabida en aquesta música, on la mixtura entre el món clàssic i l’actual és evident. Recurrència de la mà esquerra la qual ens situa en les harmonies del tema, car la mà dreta polsa tecles cada dos compassos del ritme de 5x4. Moments per la pausa els hem tingut ben al mig del tema on el Giorgio l’ha omplert de sonoritats diverses. El final, delicat i pausat com en els seus inicis.
RADAMENT és el seu projecte a duo, amb arranjaments més tensos, instintius i descarnats. El seu primer disc barreja influències de jazz, música clàssica i de rock en set composicions originals en equilibri entre escriptura i improvisació.
Amb la foto de la portada de Juan Jerez, el disc va ser gravat a Barcelona al Sol de Sants Studios i masteritzat a Taak Studio. Està disponible a la pàgina www.radament.bandcamp.com i en els concerts en format de postal amb codi de descàrrega digital.

Escoltem ara el següent tema anomenat...

5.- Los pájaros gobiernan la ciudad vacía           (J. F.)              5m36s

Dolçament han iniciat aquest tema ara a 4x4 la qual cosa és evident. Això de saber identificar els ritmes per a mi és bàsic, i quasi és en el primer que em fixo, i de quina manera em fa bellugar el cap o picar de mans. Penseu que la melodia vola per sobra del ritme. La melodia te ritme. Com ja veiem, a aquest compositor li agrada fer un break rítmic entremig dels temes a mode de repòs per després reiniciar-lo en base als seus orígens rítmics. No endebades Juanjo ve del món clàssic i així ho escoltem en algunes de les seves melodies, aquesta, l’anterior i les que vindran.

Si voleu escoltar jazz-rock i demés meravelles ja sabeu que podeu entrar al web de www.moonjunrecords.com i veure el catàleg extens d’aquesta editorial dirigida pel Leonardo Pavkovic, qui m’envia des de Nova York les seves novetats i que evidentment en aquest programa posem de tant en tant. Una abraçada Leonardo i gràcies pel teu suport.

I des de la web italiana sowhatmusica ens diuen en italià i agrair-li a Giorgio la seva traducció al castellà....

“El disc debut Radament format pel duo Juanjo Fernández i Giorgio Fausto Menossi, és impredictible i ric en variacions, i es desenvolupa sense caigudes de tensió i deixant espai només per a petites pauses. Aprofitant les seves diferents experiències en diferents ambients musicals, els dos músics de Barcelona van ser capaços de donar a llum un híbrid ric en referències, però al mateix temps lliure de limitacions en el qual la creativitat pot fluir lliurement...”


Seguim ara amb el tema amb nom de dona...

6.- Lucy          (J. F.)              5m16s

El motiu principal del tema se’ns presenta ja de manera immediata amb la mà esquerra, mentre que la dreta segueix espaiada com en el primer tema. Sembla ser aquesta la concepció del projecte, el minimalisme de les melodies pròpies de la mà dreta. El tempo és viu una bona part del tema fins arribar a la quietud ben al mig. Delicadesa i senzillesa en alguns indrets car no és així el projecte de manera globalment vist. La persistència de la mà esquerra sí ens sembla més el perquè de tot plegat.

I seguim amb el que ens diuen des de sowhatmusica...

“La direcció triada s'intueix amb claredat ja a partir del tema inicial "Snooze", construït sobre l'alternança de melodies suaus i sobtades acceleracions rítmiques dictades per l'entrada en escena de la bateria, que determina una marxa irregular, però totalment fluïda. Això és el que constitueix la tendència general del treball, que combina el gust per la improvisació amb una forta propensió dinàmica i que només en correspondència del seu moment central es permet un moment de descans definit per la breu "Automata". El matrimoni alquímic entre la vena jazz del pianista gallec i el gust experimental de la percussió de Menossi troba en canvi el seu àpex quan el diàleg entre els dos es torna tancat, amb una producció d'energia explosiva a la qual és gairebé impossible resistir-s’hi, com a "Danza Mecánica" i "Rete Mirabile". Brilla la passió per la música i les ganes de divertir-se tocant junts en aquest projecte i esperem que sigui seguit per nous capítols en el futur”

I acabem amb un tema amb la música clàssica i la actual ben conjuminada

3.- Danza mecánica            (J. F.)              4m53s

I amb aquest altre tema on la barreja d’estils musicals es mostra de manera fefaent i el tempo es veu modificat també passant de l’energètic al més delicat i a l’inrevés. Tema potent a voltes, i que fa a honor al títol de la “dansa mecànica”. Ja vegeu doncs quin projecte el d’aquest duo de músics que s’estan per casa nostra, Barcelona concretament, desenvolupant projectes diversos entre els quals aquest Radament. I nosaltres deixem aquest projecte força personal i ja sabeu que si us agrada el podeu buscar a  https://radament.bandcamp.com/

I nosaltres seguim però......deixeu-me que us digui que podeu entrar al web de www.freshsoundrecords.com per veure l’extens catàleg d’aquesta nostra editorial i també podeu anar a la botiga Blue Sounds al carrer Benet Mateu 26 i comprar de tot i més relacionat amb el món del Jazz...discos, llibres, dvds, vinils....etc. Allà hi trobareu els caps de setmana i dilluns pel matí a l’amic Enrique Heredia, mentre que la resta de dies hi trobareu a l’Esteban. Ells dos us assessoraran en tot lo de Fresh Sound Records, editorial creada pel gran entusiasta amant del Jazz, Jordi Pujol Baulenas, des d’aquí una forta abraçada.

El projecte que us proposo va una passa en una altra direcció i ho fa de la mà del magnífic guitarrista establert a casa nostra, en Guido di Blasi el qual ens presenta el projecte on barreja el Tango, el Jazz i demés músiques..en un projecte que encara no ha vist la llum física...


”NEW TANGO PROJECTE”
Guido di Blasi

Editat per Fresh Sound World Jazz    FSWJ 047
Enregistrat  

Produït per Guido di Blasi
Productor executiu Jordi Pujol

Guido di Blasi, guitarra i composicions
Darío Polonara, bandoneó
Xavi Castillo, contrabaix
Ramiro Rosa, bateria.

Totes les composicions són de Guido di Blasi excepte “Pasajes de Guitarra” que és de Francisco Rivero.

Guido di Blasi, guitarrista argentí de Bariloche. Resumint la seva biografia, estudia guitarra clàssica al Conservatori Superior de Música Manuel de Falla (2002-2006). Realitza la carrera de "Músic arreglador de Tango" a l'Acadèmia Nacional del Tango de Buenos Aires (2004-2007). Els seus començaments amb el jazz sorgeixen a Buenos Aires, de la mà dels mestres Francisco Rivero i Pablo Bobrowicky. Anys després viatja a Nova York, on imparteix classes amb Pat Martino, Oz Noy i Mike Moreno. El 2012 es trasllada a Barcelona i ingressa a l'Esmuc, on estudia amb mestres com Dani Pérez, Joan Monné, Lluìs Vidal i David Xirgu. L'any 2005 forma el duo de guitarres anomenat '' Tanguido '', al costat de Guido Briscioli, amb qui ha gravat 4 discos, l'últim d'ells en col·laboració amb el cantor Roberto ''Caracol'' Paviotti. Ha participat de nombrosos festivals nacionals i internacionals i dins del gènere del Tango ha actuat al costat dels seus principals exponents, entre els quals es destaquen artistes de la talla de Néstor Marconi, Caracol, Hugo Rivas, Duo Fuertes Varnerín. Integra la primera edició de la "Esmuc Jazz Project", una formació orquestral amb la qual grava un disc, de la mà dels directors Lluís Vidal, Joan Monné, Joan Sanmartí, Francesc Capella i Joan Díaz. En el gènere del rock i el pop es destaca com a guitarrista del cantant Halldor Mar, amb qui actua en els principals escenaris de Catalunya i voltants.

Comencem el projecte de Guido amb els dos primers temes enllaçats.....

1.- Preludio                (G. di Blasi)               1m31s
2.- Milonga                (G. di Blasi)               3m00s

Doncs d’aquesta manera tan delicada hem començat el projecte de Guido di Blasi..amb la simbiosi dels tangos i el Jazz amb espurnes de música clàssica a la guitarra espanyola. Una primera mostra de com aniran les coses a partir d’ara i fixeu-vos com van canviant des que hem començat.

I seguim parlant de Guido di Blasi... Actualment presenta el seu nou projecte denominat "Guido Di Blasi New Tango Project", en el qual es fusionen el Jazz i el Tango, a través de composicions pròpies. És una proposta original i innovadora, que toca les arrels de la música argentina i l'essència del jazz, tots dos gèneres que avui dia són considerats com l'aportació més important a la cultura musical universal, provinent dels dos extrems del continent. “Guido Di Blasi NTP (New Tango Poject), és Tango i és Jazz, barrejat amb una mica de Rock. Com a resultat d'aquesta fusió, el grup adquireix identitat pròpia, a través d'una sonoritat moderna que al seu torn no s'allunya de l'essència musical dels gèneres que inspiren la seva música. Amb una formació "atípica", el grup revisa els orígens del Tango des d'una altra perspectiva, més fresca i renovadora, en combinació amb el Jazz, un corrent que des dels seus inicis ha estat capaç d'absorbir i assimilar multiplicitat de tècniques musicals i estilístiques existents en la música d'altres gèneres...”

Seguim amb la música d’aquest músic amb qui hem compartit alguna estada a les WTF del Jamboree, el magnífic Guido di Blasi i el seu ...

4.- Diez días sin Luz (G. di Blasi)               6m14s

Seguim amb el tarannà melòdic i rítmic dels tangos i músiques afins del con sud amb espurnes jazzístiques. El Bandoneó de Darío Polonara ens situa ben bé al lloc adequat amb el seu característic so. Les guitarres van canviant de l’espanyola a l’elèctrica com és ara el cas i amb clares connotacions més modernes en el seu delicat i magnífic solo. El so profund del contrabaix de Xavi Castillo amb quasi només les notes bàsiques dels acords ens va acompanyant alhora que els ritmes suaus del bateria, l’amic Ramiro Rosa. En Ramiro Rosa, ànima de diversos projectes com les Jam Sessions que es van fer durant un parell d’anys al Fizz del carrer de Balmes, encabit també en les Jams del Big Bang del Raval conjuntament amb en Luca Tondena i amb contrabaixistes diversos entre els quals José López, Giampaolo Laurentacci,  i demés. Ramiro forma part del trio El Colectivo co-liderat amb Elisabet Raspall i Jordi Mestres.


I ens endinsem una mica més en aquesta música i ara ho fem amb un preciós tema anomenat...

5.- Newton Orleans              (G. di Blasi)               5m25s

Doncs amb aquest tema amb ritme com trencat en els inicis ens hem endinsat una mica més en aquest món tan íntim, el de les músiques relacionades amb el Tango. La inclusió de la guitarra elèctrica li dóna el tarannà adequat a la modernitat d’ara mateix, mentre que el so del bandoneó ens situa en un temps pretèrit, car no la seva música. Entremig, moment per la calma i posterior solo del guitarrista argentí a voltes acompanyat pel bandoneó fent un duet magnífic i amb una sonoritat quasi dissonant, però no. D’en Xavi Castillo recordar-vos que el vam poder escoltar la setmana passada amb el projecte TRO amb en Pere Miró i Joan Casares. O sigui que ja en vaig dir força coses d’ell, i totes bones. No en sabem gairebé res del bandeonista Darío Polonara però hem investigat, com sempre fem, i dir-vos que va començar el 1994 a estudiar el bandoneó a La Casa del Tango  de la ciutat de La Plata, Argentina. Formacions posteriors van ser “Trio Juventango”, “Quintetos Aquaforte” i el quintet “Hora Zero Nuevo Tango”. Integrat a l’orquestra de Omar Valente se’n va de gira per Japó. Va passar una temporada a Espanya i Holanda formant projectes diversos per tornar de nou a l’Argentina i forma part del sextet La Grela, el quintet de tango de la Universitat de Lanús, i és solista de l’orquestra de cambra de la mateixa institució. Moltes més activitats al seu país per tenir-lo de nou entre nosaltres des del 2008 i participar o ser líder de projectes com Conexión Tango, Sexteto Guardiola etc...Entremig una pila d’enregistrament i actuacions arreu del món. O sigui que ens trobem davant d’un crac del bandoneó.

I nosaltres acabem el projecte de Guido di Blasi amb una altra magnífica aportació a la música amb els aires del tango barrejats amb espurnes de Jazz en el tema anomenat....

3.- New Song            (G. di Blasi)               5m17s

I d’aquesta manera tan delicada hem acabat el projecte d’aquest llicenciat en guitarra Jazz per l’Esmuc i què bé ens ho ha demostrat alhora que poder-lo escoltar interpretant músiques, les del seu cor. També són les del cor del nostre amic Ramiro Rosa el qual en tots els temes ha donat el màxim d’ell mateix i que en aquest se’ns mostra d’una manera superba, car no oblidem que ens ha acompanyat diverses vegades al JCLV i sempre amb la seva magnífica presència, seriositat per com està ell sempre de concentrat i gran mestria a les baquetes. Aquest tema ha estat el més viu, delicadament però viu tema dels que hem escoltat. Un tros de solo del líder amb el Ramiro fent-li costat i Xavi al contrabaix completant el trio de màsters en un final de tema impressionant ideal per acabar el projecte de Guido di Blasi.

I seguint parlant del projecte..”La proposta està enfocada a la música instrumental, a través de la qual el grup planteja una estètica musical innovadora. L'equilibrada conjunció de Tango i Jazz, que Guido Di Blasi aconsegueix en les seves composicions, dóna com a resultat un repertori original i orgànic, capaç de captivar a un públic heterogeni i despertar la sensibilitat musical de qui escolta, més enllà dels seus gustos. És així com el grup aconsegueix generar un espai d'experimentació, on el Tango i el Jazz es mostren com a gèneres compatibles i complementaris, fent a l'espectador partícip d'aquesta interacció en temps real.”

I nosaltres encarem ja el darrer projecte d’avui amb una magnífica recopilació de les músiques més “Smooth Jazz” del guitarrista valencià i amic nostre Ximo Tébar...abans...

Però ja sabeu que si voleu escoltar projectes alternatius de músics de casa nostra, podeu entrar al web de Underpool https://www.underpool.org/ , editorial dirigida per Sergi Felipe i Pep Mula els quals van endegar aquest projecte poc després que nosaltres al JCLV. I amb les seves paraules...
“UnderPool és un segell discogràfic independent centrat en jazz i músiques improvisades. Amb seu a Barcelona, es crea al 2013 arrel de l'estudi de gravació del mateix nom. La idea d'UnderPool és donar distribució la música d'artistes així com ajudar als músics a produir els seus propis discos de forma independent. El segell també aposta per les produccions pròpies creant una sèrie d’àlbums per volums, on es convida a músics a una sessió d'estudi on es graven els temes escrits per a l'ocasió.”

I acabem doncs amb un altre canvi substantiu musicalment parlant, pel que fa a estil musical i ho fem amb una recopilació presentada en format mp3 de quasi tota una vida de música dedicada al Jazz i al seu personal So Mediterrani, el de Ximo Tébar.


“XIMO TÉBAR mp3 SELECTED RECORDINGS 1990-2015”
Ximo Tébar

Totes les cançons de P&C Omix Records excepte els marcats amb “ * ” cortesia de Culturarts-Música Generalitat Valenciana.

He seleccionat els treballs que ell ha emmarcat dins el Smooth Jazz i que és el jazz més soft, per continuar amb el tarannà dels projectes d’aquesta nit, tot i ser bastant diversos. En aquesta carpeta, recordeu que són temes en mp3 per tant que només es poden veure mitjançant un PC, hi ha ficat temes d’anteriors treballs seus entre els quals Celebrating Erik Satie, Armageddon, Eclipse, Embrujado i Steps, tots ells àlbums de Ximo Tébar editats en tots aquests anys.

Nosaltres començarem amb un amb un tema del disc...

“STEPS”
Ximo Tébar amb IVAM Jazz Ensemble

Editat per Omix Records

Ximo Tébar, guitarra i veus Scat.
Orrin Evans, Rhodes i piano elèctric.
Alex Blake, baix acústic.
Boris Kozlov, baix elèctric.
Donald Edwards, tambors.
Ester Andújar, cors.
Ramón Cardo, Soprano Sax.
Santi Navalón, teclats.
Stefan Braun, Cello.
Kiko Berenguer, saxo tenor.
David Pastor, trompeta.

Produït per Ximo Tébar

Escoltem ja l magnífic arranjament de Ximo Tébar del conegut tema..
                                                                    
Pink Panter               (H. Mancini)               6m39s

I ens diuen des de All About Jazz
“Steps, de l'extraordinari guitarrista Ximo Tébar, pot ser el semblar enganyós. A primera vista, sembla canalitzar les músiques dels últims dies de Miles Davis i Marcus Miller. Però llavors, amb complexa invenció melòdica i rítmica accelerada accentuació, aviat es fa evident que aquesta música encarna un so efervescent que et sorprèn. Això va dir Raul d'Gamma Rose

"Steps" del guitarrista de jazz espanyol Ximo Tébar, on tot és màgic, sofisticat i sorprenent. JazzTimes

La majoria dels "Steps" podrien caracteritzar-se com el que els crítics diuen sense comprometre’s com a "jazz contemporani", però amb Tébar un mai aniria tan lluny com perquè un pèl burleta l’etiquetés “smooth”, "suau". És massa sofisticat, que sorprèn, per això. Steve Greenlee, JazzTimes


Seguim ara amb el tema de Wayne Shorter del disc de Ximo

“ECLIPSE”
Ximo Tébar & Fourlights

Editat per Omix Records.

Ximo Tébar, guitarra i veu
Dave Samuels, vibràfon i marimba
Anthony Jackson i Cesar Giner, contrabaix
Rob Bargad, orgue, piano, rodhes
Donald Edwards, bateria
Dario Boente, sintetitzadors
Roland Guerrero, percussió.

produït per Ximo Tébar i Todd Barkan

Escoltem doncs el tema de Shorter arranjat per Ximo

ESP               (W. Shorter)              5m12s


Veiem què ens diu Chema García Martinez (Notes cd Eclipse)

Ximo Tébar, tots els guitarristes del món
“Això va de debò. És jazz, del bo. I és Ximo, guitarrista de jazz, i amb molta honra. De quan, a Espanya, no hi havia guitarristes de jazz, ni músics de jazz, llevat Tete Montoliu. Ximo va ser dels primers a tirar-se a l'arena i encara hi ha qui l'acusa d'haver-se venut al vil metall. Però és que el jazz s'estima o no s'estima i en qüestions del cor, no valen les mitges tintes. Això ho saben a la Xina.”......“ESP, del disc de Miles Davis, a tempo de "bossa nova", o així m'ho sembla: Ximo no s'ha baixat de les altures -no ho fa a tot el disc- desdient als que senten natural aversió cap a aquest ritme vingut del país de les pinya colada i l'abús que s'ha fet del mateix entre els jazzistes. ESP és la calma abans de la tempesta, es diu pels vertiginosos 2'56'' a tomba oberta que dura “Ralladura”. Un campi qui pugui: ha de venir el líder a calmar els ànims i assenyalar en quin moment la interpretació ha de concloure. Després del qual s'agraeix una nova balada tan decididament bella com la que dóna títol al disc. "Música d'atmosfera", segons el seu autor, enganyosa en el seu aspecte falsament innocent.”

recordeu que si us agrada la lliure improvisació podeu entrar al web de www.discordianrecords.bandcamp.com i veure el catàleg d’aquesta editorial dirigida per l’amic El Pricto on hi trobareu de tot i més relacionat amb la lliure improvisació, conduccions, free jazz, o quelcom inclassificable.

I nosaltres acabem el programa i projecte de Ximo Tébar amb un tema del disc

“ARMAGEDDON”
David Pastor & IVAM Jazz Ensemble

Editat per Omix Records

David Pastor, trompeta
Ximo Tébar, guitarra
Jim Ridl, piano
Darryl Hall, contrabaix
Donald Edwards, bateria

Una formació que ens interpretarà el tema arranjat per Ximo...el conegut..

Mais que Nada         (Jorge Ben)               6m54s

En la web de omixrecords.net podem trobar tota la discografia de David Pastor i evidentment la de qui la va parir, Ximo Tèbar. Marta Ramón ens diu moltes coses d’aquest projecte i que miraré de resumir.

David Pastor comentava que volia fer uns temes per a la ocasió i amb aquests músics que ver per on eren a València. Tot i això, Ximo va voler enregistrar-ho a Nova York i allà que van marxar tots plegats. Els temes encara no estaven polits i Pastor va voler la col·laboració de la resta de companys per acabar-ho de polir tot. David continua parlant de lo bé que està amb l’editorial de Ximo, “Omix Records” tot dient que l’altra editorial valenciana “SedaJazz” no existia quan ell va iniciar les col·laboracions amb Ximo i que aquest sempre li ha ofert les màximes facilitats.

El tema que hem escoltat és força conegut i ells en fan una magnífica versió amb la trompeta de David passada pel sedàs que li agrada, el dels efectes electrònics. Així és com també la guitarra de ximo segueix aquest camí en un tema magnífic i interpretat d’igual manera per tots els membres de la formació.

En fi que aquesta idea de Ximo Tébar  de recopilar en format mp3 quasi tota la seva discografia em sembla molt adequada als temps que ens toca viure i també sapigueu que la podeu adquirir entrant al web de omixrecords i descarregar-la per un mòdic preu.

Doncs espero que hàgiu gaudit amb el programa d’avui, encabit tot ell entremig d’un jazz força temperat, amb espurnes de modernitat, classicisme, tangos i bossanoves, car hem acabat amb tres temes a ritme de bossa nova però amb quins arranjaments. Recordeu que hem començat amb la magnífica veu de Viktorija Pilatovic i el seu projecte que encara no ha vist la llum, “Stories”. Després hem seguit amb el “Radament” de Juanjo Fernández per encarar les músiques càlides del Tango barrejades amb el Jazz, les del Guido di Blasi i el seu “New Tango Project” i acabar amb aquest magnífic recopilatori de Ximo Tébar fent un recorregut per diversos discos seus encabits en el Smooth Jazz i així cloure el programa de la millor manera possible.

Gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa, jo Miquel Tuset i Mallol qui us ha informat, seleccionat les músiques i acompanyat aquestes quasi dues hores de la millor música de Baix Llobregat, la que es fa a l’emissora municipal, a Ràdio Sant Vicenç 90.2. Molt bona nit i bon Jazz Club de Nit en el Jaç de cadascú.
Miquel Tuset i Mallol 

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |